RASKRINKAVANJE NATO LAŽI: Na Zagreb pao bespilotni izviđački avion Tu-141 - ili borbeni MiG 21?! (FOTO)
Mantre o padu na Zagreb izviđačkog "drona" Tu-141 samo otvaraju sumnje na NATO tajnu operaciju prebacivanja ukrajinskih ili čak poljskih borbenih aviona MiG 21 u bazu na Kosovu. Znamo da je ova opcija razmatrana, a putanja kojom se zaobilaze vojno neutralne Srbija i BiH i gdje valja avione puniti gorivom vodi nas ka Zagrebu. Doznajte detalje.
Nakon zadnje objave ZELENSKI NA KOLJENIMA: Putinov novi svjetski poredak neminovna realnost! uslijedila su masovna reagovanja na moj navod da Rusija sa svojih moćnih podmornica može bukvalno izbrisati London sa mape svijeta. Pad zasad nedidentifikovane letjelice na Zagreb pokazao je nezamislive probleme NATO odbrane, odnosno ekspreno potvrdio moje procjene i to na baš skandalozan način. No, poenta ovog teksta nije "likovanje", nego otvaranje zabrinjavajućih dimenzija ovog nemilog događaja u kom su tek pukom srećom izbjegnuta ljudska stradanja. Ono, dok čekamo službena saopštenja.
Nakon punih 12 sati "intenzivnih istraga" bilo je doista degutantno slušati nebuloze vrhovne komande hrvatskih NATO snaga, predsjednika Zorana Milanovića kao vrhovnog komandanta, ministra odbrane Marija Banožića i načelnika Glavnog stožera OS admirala Roberta Hranja. Prije analize valja pomenuti da HRT kao javni servis nije uživo prenosio izjave čelnika, jednako kao ni vodeće hrvatske privatne televizije. Ministra Banožića i admirala Hranja odgledao sam uživo (preko interneta) i po njihovom nesnalaženju pred ljubopitljivim novinarima shvatio zašto se ova teška opsanost nastoji sakriti od šire javnosti.
Ako su bili "zbunjeni" u prvih 12 sati istrage valjda su za proteklih 38 sati, od pada aviona do pisanja ovog teksta, mogli elementarno utvrditi o kakvoj letjelici je riječ. Govorim o padu AVIONA jer u javnosti najčešće pominjani Tu-141 nije nikakav "dron" nego izviđački bespilotni avion, sa dodatnom opremom osposobljen za nošenje vrlo teških tereta - kakvi npr. mogu biti u vidu bombi. Uostalom, o čemu je tačno riječ pročitajte sa donjeg prevoda ruskog izvora, popraćenog fotografijama koje prezentujem:
"Prvi prototip aviona "141" poleteo je u decembru 1974. godine. Prvi eksperimentalni avioni "141" bili su opremljeni eksperimentalnim motorima KR-17A. Serijska konstrukcija aviona "141" pokrenuta je 1979. godine u Harkovskom vazduhoplovnom kombinatu (bivši broj 135), a ukupno je do kraja serije 1989. godine proizvedeno 152 primerka aviona "141". Prva pilot serija bespilotnih letelica u količini od 10 primeraka. opremljen motorima tipa R9A-300 (varijanta avio-turbomlaznog motora RD-9B aviona MiG-190, a zatim je, nakon savladavanja serije KR-17A, KhAZ prešao na serijsku proizvodnju izviđačkog aviona s njim.
Nakon završetka fabričkih i državnih ispitivanja, kompleks Strizh preuzima Sovjetska armija. Uglavnom, kompleksi su stigli u jedinice stacionirane na zapadnim granicama SSSR-a, a nakon raspada SSSR-a većina ih je završila u vlasništvu novih nezavisnih država, posebno oružanih snaga Ukrajine. Pored glavne opcije za izviđanje, konstruktorski biro je radio na avionu mete baziranom na Tu-141". Bez izmjena prevedeno sa ruskog.
Na gornjem kolažu vidite i prevedeni tekst sa osnovnim podacima aviona i neke od fotografija preuzete sa istog izvora. Kada podatke uporedite sa borbenim MiG-om 21 vidite vrlo slične gabarite i fizinomiju, mogućnost samostalnog leta do 1 000 kilometara i druge detalje po kojima standardni uređaji kontrole leta ne mogu detektovati razliku. Poentiram na tvrdnji da je MiG 21 moguće kamuflirati izviđačkim avionom Tu-141, a dovoljno je smanjiti brzinu i spustiti visinu leta u svrhu zavaravanja sistema PVO.
Ovim dolazimo do razloga zbog kojih su ruske snage 90-ih godina Su-141 koristile kao mete uvježbavanja svojih Su-27 i MiG 29, a posebno jer su se pokazali "neuhvatljivim" za te modele aviona i jedva su ih obarali sa sistemom S 300 (zahvaljujući vidljivosti). Najbolje manevarske sposobnosti Su-141 ispoljavaju na niskim visinama, kako nam sapštiše iz Hrvatske - oko 1 300 metara iznad tla. Znači, nisam bez utemeljenog razloga potegao pitanje: šta je tačno palo na Zagreb? Kakvo obezbjeđenje lica mjesta su organizovali i kojom brzinom sakrili dijelove letjelice možemo sumnjati i na pad MiG-a 21. Možebitno i iz sastava hrvatskih vazduhoplovnih snaga - nakon povratka sa misije?!
No, prije ovakvih "opcija" postavimo sasvim racionalno pitanje: kakvu misiju je je na takvoj putanji mogao izvoditi Su-141? Već nekoliko dana svjedočimo raspravama oko dislociranja poljskih MiG-ova radi ustupanja Ukrajini, gdje se kao lokacija najčešće pominje Kosovo. U tom slučaju nema druge do u širokom luku zaobići vojno neutralne Srbiju i Bosnu i Hercegovinu. I samo krajnje naivni mogu povjerovati da bi jedna takva operacija bila izvedena javno, sve da i Rusi znaju za istu.
Znači, ukrajinski Su-141 u funkciji jedne takve tajne operacije NATO ima smisla u domenu prethodnih izviđanja putanje leta do Kosova. Primarno se odnosi na jedan broj ukrajinskih aviona koji su uspjeli pobjeći u susjednu Rumuniju kako bi izbjegli prve ruske udare i opštepoznato uništenje avijacije i snaga PVO. Iz Rumunije su zbog izrečenih političkih stavova bukvalno neupotrebljivi, pa racionalno možemo razmišljati o njihovom dislociranju na Kosovo, gdje bi ih potonje "pomješali" sa poljskim MiG-ovima.
Rekoh iz kog razloga takvi avioni moraju letiti preko rumunske, mađarske i hrvatske teritorije, da bi nadalje preko Crne gore ili čak Albanije ušli na Kosovo. Drugi nezaobilazni momanat je slijetanje radi punjenja aviona gorivom, jer maksimalni domet i Su-141 i MiG 21 (bez dodatnih spremnika) je do 1 000 kilometara. O punjenu gorivom u vazduhu smiješno je razmišljati. Zato političko i vojno rukovodstvo Hrvatske reaguje kako to vidimo, a nema šanse da svojim građanima i svima drugima pomenu mogućnost havarije prilikom slijetanja radi punjenja gorivom.
Ovim dolazimo do suštinskih pitanja kakva javnost mora postaviti. Ukoliko je doista riječ o izviđačkom avionu Su-141 radi utvrđivanja trase prebacivanja ukrajinskih i poljskih MiG-ova onda nema druge do govoriti o slijetanju radi punjenja gorivom. Zato je određujuće pitanje: da li je pao izviđački avion Su-141? Ukoliko jeste, onda znamo i šta mu je bio zadatak u kontekstu prednjeg pominjanja Kosova. To objašnjava činjenicu da je avion bio sat vremena u vazduhu i nesmetano preletio teritorije tri zemlje članice NATO. Ukoliko hrvatskih 7 minuta možemo nekako pravdati, let iznad Mađarske od 40 minuta bez ikakve reakcije protivvazdušnih snaga nema opravdanja.
U stvari političkim čelnicima Hrvatske, Mađarske i Ruminije valja odgovoriti: jesu li dio tajne operacije u okviru vojnog saveza kom pripadaju? To posebno moraju objasniti Vladimiru Putinu, a u daljem i Aleksandru Vučiću obzirom na zloupotrebe teritorije Srbije pod okupacijom NATO snaga. Nisam na poziciji Vučića, a da jesam vojna vježba PVO snaga Srbije već bi bila naređena. I to ne govorim spram svojih ubjeđenja, nego po standardima obaveznog reagovanja na ovakve situacije. Ili će Vučić čekati da sljedeći avion padne na Beograd ili Niš?!
Pitanjima nikad kraja, pa idemo dalje: postoji li mogućnost da je na Zagreb pao avion MiG 21? Zašto ne bi razmišljali o mogućnosti da je dislociranje MiG-ova na Kosovo zarad dalje upotrebe u ukrajinskom ratu već započeto? O kosovskoj opciji uveliko se raspravlja/pregovara, a kako rekoh, to će nedvosmisleno biti izvedeno kao tajna operacija. Eto još jednog razloga onakvog neartikulisanog reagovanja hrvatskog političkog i vojnog rukovodstva. I skrivanja podataka o letjelici koja je pala na Zagreb. Dosad su morali bar identifikovati o čemu je riječ. Zasigurno znamo da NLO sa Marsa nije u pitanju.
Nastaviće se...
Boro, imaš bujnu maštu, to ti moram priznati. Polako hvataš kurs onog ljigavca iz Ćirilice, ne mogu ni ime da mu spomenem! Nek ti je sa srećom, Boro!
OdgovoriIzbrišiTebi je "normalno" da neidentifikovana letjelica predje oko 700 km kroz tri NATO države i sruši se na glavni grad treće, a niko ne zna sta je palo. Bar po onome sta zvanično (ne)kažu. Što se tiče znanja o RV i PVO vojsku sam odužio kao antitwrorista u tom rodu. Nisam pilot, ali sam zato čuvao i pilote i avione i aerodrome i komande i delegacije Pentagona kad pregovaraju o kupovini naših aviona... Jesam li upućen najbolje vidiš po brzini nađenih podataka i obradi istih, mimo onoga sta nisu objavili ni americki ni ruski piloti, a svaki ce potvrditi podatke koje navodim oko mogucnosti kamufliranja. U konacnici dejsta avijacije u ratu sam osjećao mnogo više nego sam želio, a ponešto znam i o sredstvima odbrane.
IzbrišiNikome, pa ni meni nije normalno da neka, neidentifikovana letelica pređe toliki put, a pogotovo da se sruši na naseljeno mesto. Ali, to ne znači da odmah trebamo stvarati teorije zavere, u stilu desetara Čede iz serije "Dobro jutro, komšija", jer se ti upravo tako ponašaš. Imam utisak da si sve naučio kada si bio u vojsci, kao pomenuti Če-če-čedo, pa imam utisak da nisi niti trebao završavati silne škole koje ti neki ovde osporavaju, vojska (JNA) je zakon... Bila... Navedena letelica je prešla preko tri države i svi su je ispratili, ali niko nije rekao da je to MIG, pogotovo ne MIG-21... Ali, Boro zna... MIG-21 na zadatku, tom i tom... Zbog toga i toga...Boro, mani se toga, ili možda priželjkuješ da ti rus dođe u dvorište? Jadna nam majka!
IzbrišiKompariranje Tu 141 i MiG 21 izvršili su skoro svi koji su na ovu temu govorili. Opet, da ne bih objavio nesto pogrešno pregledao sam zaista mnogo materijala o ova dva aviona i raznih drugih vezanih stvari. Nikad neću objaviti nevjerodostojan podatak ili nešto neprovjereno. Drugo, da si pročitao tekst vidio bi da ka postavljam pitanja na kakva javnost ima pravo dobiti odgovore. Na kraju, kad sam sluzio JNA na aerodromu Golubovci u Titogradu gledao sam MiG 29, sta je tada bio vrh vrhova, a MiG 21 nesto vec dobrano poznato. Gledao kako dejstvuju, a obzirom gsje sam služio normalno je da sam od pilota svakidnevno slusao njihove priče. Koga zanima svašta nauči takvim gledanjem i slušanjem, a da ne govorim o stvarima koje sam znao kroz svoje aktivnosti. Ako uđem u detalje ti ćeš me porediti sa Cedom, pa bolje da ćutim. No, Cedo nije poslije vojske jos tri decenije ostao u bezbjednosti i kao profesionalac se i školovao i usavršavao. Da li sam u ovom tekstu lupao gluposti ili postavio interesantna pitanja ostavimo da prosudi struka. Ti svakako nisi u toj kategoriji, a zašto imaš tako negativan stav prema meni takodje bi valjalo da istraži struka - psihijatrijska.
IzbrišiNisam mislio da ti odgovorim, ali hoću. I biću kratak. Razočarao si me. Imaš preveliko mišljenje o sebi, a ne poštuješ tuđa mišljenja. Potvrdio si teoriju da je za tebe Čedo amater... Čedo ti nije dorastao. Nemam ništa protiv tebe, nikakav negativan stav, samo se ne slažem sa nekim tvojim stavovima. I naravno, kritikujem te, imam pravo na to. Ovo zadnje što si napisao, ne priliči ti, Boro. Mada, tebe je struka, koju spominješ, dobro istražila.Mene ne treba, nisam im interesantan. Ja nisam Vukan, ali molim te, kada pročitaš ovo, obriši ga... Za svaki slučaj... Nikad se ne zna!
IzbrišiNešto mi ovde nije jasno. Pominješ obrisani komentar u kontekstu "Ja nisam Vukan,..." i otvaraš pitanje: jesi li ti autor oba komentara? Jesi li napisao i ovaj komentar i onaj što sam obrisao? Može li kratak i jednostavan odgovor JESAM - NISAM?
IzbrišiMalo kasnim, ali NISAM. Jer, ja stvarno nisam Vukan. Rekao sa da za svaki slučaj obrišeš i moj komentar, jer si postao paranoičan zbog tog Vukana, pa sumnjaš na svakoga ko napiše nešto smišljeno o tebi. Nisi ti svetac, Boro... A nisi ni pokupio svu pamet sveta, uvek ima pametnijih... Volim i ja teorije, ali ti ponekad prenagliš, pa posle se moraš pravdati. Strpljen-spašen!
IzbrišiIzbrisao sam komentar lika koji ispod svakog teksta postavlja iste stvari, a da ga tema ocigledno ne zanima. I ubuduće ce svaki njegov komentar biti obrisan. Jeste moj princip da ne brišem komentare, ali u svemu postoje granice. Neka sad na blogu svoje mame piše sta mu drago, a ovde neće. Posebno jer mislim da je u pitanju Nebojša Vukanović.
OdgovoriIzbrišiLj947
OdgovoriIzbrišiUprkos "nevjernim Tomama" meni se Vaše objašnjenje o padu, nazovi drona na području Zagreba, čini potpuno vjerodostojnim. Ako neko ima tačnije i ispravnije tumačenje, neka ga iznese.
Lijep pozdrav.
P. s. Uživam da čitam vaš blog. Uvijek se sazna nešto novo i vrlo stručno objašnjeno.
Hvala. Danas stižu informacije o aviobombi u letjelici, dakle nečemušta sam startno potegao kao pitanje u ovom tekstu. Problem je najveći sto razmišljam brže od ostatka medijske zajednice i kad drugi mesovno pišu o nečemu meni to dođe kao "sažvakana" tema kojom nemam volje baviti se. Cesto postavljam vezane tekstove ranijih objava na neku temu, a primarno kako ne bih ponavljao navode. No, kad to činim imam onaj neugodni osjećaj da djelujem po matrici "e rekao sam vam ja", iako mi to nije ni cilj ni ideja vodilja, nego naprosto omogućavam čitaocima da lakše dođu do više informacija o temi kojom se bavim ili da lakše povezuju stvari.
IzbrišiAska: Suludo je trositi energiju na Nevjerne Tome... i napad na covjecansrvo virusima koliko do juce bio je nazvan Teorija zavjere, a sad vidimo sta nam se desava... energiiju koju eventualno nosimo moramo cuvati za spasavanje onih koji zele biti spaseni. Lijep pozdrav i svako dobro borcima poput Bore!
IzbrišiToma
OdgovoriIzbrišiBoro, kapa dole!
Mišljenja sam, kome se ne sviđaju tvoji komentari i tekstovi, ne treba ni da ih čita, a posebno ne komentariše i osporava bez argumenata. Ti iznosiš činjenice i karakteristike pojedinih vrsta aviona i letjelica i ko u to ne vjeruje, neka provjeri. Neki bi bili spremni da kažu da se u Zagrebu nije ništa srušilo.
Jedan od komentara kaže, da možda priželjkuješ da ti Rus dođe u dvorište, a ja kažem da možda na ovim prostorima neće ni biti reda dak se ne bude pitao Rus. Zar nismo, kao narod, dosta trpjeli i prepatili zadnjih 100 godina od strane zapada.
Bog sve vidi.
Boro, još jednom: kapa dole, samo nastavi sa komentarima i ne obaziri se na komentare bez osnova.
Hvala. Nemam problema sa kritičkim komentarima, a posebice kad vidim da je neko pročitao tekst i daje svoje mišljenje o temi ili navodima. To znači da je razmislio o temi i stvorio SVOJE MIŠLJENJE, a meni je jedino važno da ljudi razmišljaju i stvaraju svoje mišljenje, ma kakvo ono bilo. Mene ne zanima mišljenje nekog političara ili medijskog aktera, nego običnih ljudi, koji ne mantraju ono šta su čuli ili pročitali od drugih, nego tragaju za istinom i stvaraju svoje stavove. Zašto? Pa sa ljudima koji razmišljaju i imaju svoje mišljenje nije lako manipulisati, a živimo u vremenu kad manipulacija bukvalno caruje. L.P.
IzbrišiRASPUCHIN : Гледао сам ХРТ и видио “рупчагу” какву прави граната хаубице а не ракета-авион дужине 14 метара али они , свакако нису све ни приказали.
OdgovoriIzbriši‘рваЦка и РСК су симулирале сличне ситуације у бившем СССР-у , као и рат у БиХ а посебно агресија на СРЈ и све је то био тренинг НАТО-а. Као некада у ЈНА с’ тим што су они били “црвени” а ми , Срби , смо добили улогу “плавих” који морају изгубити.
‘рваЦка је свакако отписна , од стране НАТО-а , јер се налази изван линије разграничења коју је , ултимативно , тражио Путин и велико је питање да ли иста може опстати без враћања свих права Србима из “лијепе њине” , обештећења и враћања комплетне територије РСК? Или без , како то Путин каже , потпуне денацификације и пацификације , с' тим ка би Крајишници , као кроз читаву историју били наоружани. Можда су због тога , како кажеш , “неартикулисани”?
Препорука за погледати :
Укуцати : “Помрачење – Какав , бре , дрон
или превући :
https://www.youtube.com/watch?v=EOvN7cUtmiY
Није Видојевић поменуо 02.01.1989.г.. Не знам да ли зна или чува “кеца у рукаву”? Надам се да си прочитао текст на линку који сам ти дао? И све оно што си ти набројао је повезано а посебно Чаушеску којег су , узгред , “одрадиле” и Брозове службе. Без њега се не би могао одрадити “распад” бивше државе на штету Срба.
Prvo, krater je uzak jer se avion oborio vertikalno i zabio u zemlju. Jos traje vađenje iako je jedan dio izvađen. I eto nas kod aviobombe koju sam potegao kao startno pitanje ovog teksta.
IzbrišiDrugi, ključni problem Causeskua bio je to sto je vratio kompletan dug MMF-u u nastojanju da se oslobodi kandži te zlocinacke organizacije. Poučen time Putin je prvo raskrstio dugove i odnose sa MMF, pa tek onda počeo izlaziti na medjunarodne teme. Ili sta radi Vučić. Na ponudu MMF zahvali se i kaže da ce pokušati projekat isfinancirati svojim sredstvima, pa "ako zatreba" iako zna da mu pare tih bitangi nisu potrebne. Pametnim taktikama čak dobija od MMF pohvale, a suštinski od njih bježi kao svako normalan. Dodikova najveća greška je što se u prwmostavanju pronlema često stavljao u ucjene MMF, a sta mu se onda obijalo o glavu.
Koliko se sjećam nađeni su dva padobrana u blizini pada letilice ... A bila bespilotna ...
OdgovoriIzbriši