MEGA AFERA: Koliki je Viškovićev tal od "iznajmljivanja" 102 Škode-oktavije?!
Pitanje: Zašto premijer Višković i ministar Lukač za 5,7 miliona maraka na četiri godine iznajmljuju 102 luksuzne Škode-oktavije kad su ista vozila u trajno vlasništvo mogli kupiti za 4,6 miliona? Odgovor: Renterijer im je vratio milion maraka - njihovog tala iz prve faze tog lopovluka. MUP RS nakon četiri godine mora vratiti automobile, a prodajom istih "Porsche leasing" d.o.o. Sarajevo zaradiće dodatnih bar dva miliona. Znači, ukupna dobit iz ove lopovije penje se na bar TRI MILIONA maraka, a neka Višković sad proračuna je li svoj tal dobro odvagao.
Ilustracija: Danijel Cucek |
U tekstu "Lukačev lizing je "pušing" za Republiku Srpsku" predstavio sam konkretne dokaze da 102 Škode-oktavije, identične onima koje je MUP RS prošle godine iznajmio na četiri godine, realno koštaju nekih 3,9 miliona maraka. I to po maloprodajnim cijenama iste firme. Fotografisao sam cijene vozila identičnih karakteristika firme "Porsche leasing" d.o.o. Sarajevo i prezentovao ih u toj objavi, a ovaj dokaz ponovo postavljam u ovom tekstu.
Znači, da je ministar Dragan Lukač ušao u "Porsche leasing", kao običan kupac, za 3,9 miliona (bez PDV-a) mogao je u trajno vlasništvo kupiti 102 vozila identična onima koja je iznajmio. Sa PDV-om to bi koštalo oko 4,6 miliona maraka. Savjestan ministar tražio bi i kakav popust obzirom da je u pitanju za naše prilike zaista obiman posao, no to je u ovoj lopoviji najmanji problem.
Pokušavali su Lukač i Višković, sve podržani od strane Željke Cvijanović, objasniti javnosti kako je sklopljen odličan posao, ali matematika nedvosmisleno dokazuje drugačije. Za 5,7 miliona maraka (sa PDV-om) na četiri godine iznajmili su vozila koja su u trajno vlasništvo mogli kupiti za nekih 4,6 miliona.
Pritom, Republika Srpska je, po svemu sudeći, platila i PDV za ova vozila iako je samo iznajmljivač (nije kupac), a na sve to plaćamo i kamatu za kredit kojim su obezbjeđena sredstva za nabavku vozila. Ukoliko neko zna da je Škoda-oktavija u osnovnoj verziji na vaskolikom svijetu plaćana skuplje od ove naše ujdurme volio bih da to objavi, ali teško da ima sličnog primjera.
Nema teorije da troškovi kasko osiguranja, zamjena guma i servisiranja dostignu 1,1 milion maraka - koliko su skuplje platili iznajmljivanje vozila od onoga koliko identična koštaju na našem tržištu. Elem, ključ marifetluka leži u činjenici da MUP RS nakon četiri godine mora firmi "Porsche leasing" d.o.o. Sarajevo VRATITI sva vozila.
Vrijeme prolazi, pa će za tri i po godine (od danas) policija ostati bez tih 102 Škode, odnosno ponovo pregovarati o njihovoj kupovini od stvarnog vlasnika ili kupovati toliko novih vozila. Ukoliko MUP RS odluči otkupiti sporna auta valja građanima Republike Srpske "odriješiti kesu" minimalno još za dva miliona maraka.
Tako nas 102 Škode neće koštati već ugovorenih 5,7 miliona maraka, nego će cifra dosegnuti i nevjerovatnih OSAM (8) miliona. Jeste, osam miliona ćemo platiti nešto šta smo mogli imati za dvostruko manje novca ukoliko računamo po najnižim cijenama takvih modela vozila. I to govorim o maloprodajnim cijenama iste firme sa kojom smo ovako "odlično poslovali"!
Ukoliko vlast odluči ponovo kupiti nova vozila valja procjenjivati koliko će novi modeli koštati za tri i po godine, uz ciničku opasku da će možda procjeniti kako policiji bolje priliče Mercedesi. Ove 102 Škode ne mogu se kalkulaciono uračunavati pošto su iznajmljene i moraju jednostavno biti vraćene vlasniku. U stvari građani će još morati platiti skidanje policijskih oznaka i sve opreme.
Znači, jednostavne matematičke operacije pobijaju sve silne
mantre o "odličnom poslu" oko iznajmljivanja vozila za potrebe
policije Republike Srpske. Tako sasvim sigurno možemo procjeniti da će
"Porsche leasing" d.o.o. Sarajevo za tri i po godine biti u posjedu
vozila vrijednih bar dva miliona maraka. Može se iz toga izvući više, ali
računice uvijek izvodim oprezno, pa nastupam sa pozicije: 100 vozila puta 20
000 maraka. Bez ove dvije "Super B" koje su koštale oko 200 000
maraka!
Sa takvom računicom nastupao je i onaj ko je sa Lukačom
sklapao posao. U biti "Porsche leasing" vozila je naplatio po
maloprodajnim cjenama (i skuplje!) uz još 1,1 miliona maraka "dodatnih
usluga". Sa njihove strane mogu staviti ruku pod glavu i čekati protok
vremena. Svaka razbijena ili oštećena Škoda biće naplaćena od kasko osiguranja
- koje plaća MUP RS, a odštete liježu na račun vlasnika vozila. Poslije četiri
godine eto im "iznajmljenih" vozila nazad, odnosno novih bar dva
miliona maraka dodatne zarade.
Nadam se da je iz prednjih pojašnjenja jasno zašto govorim o mogućnosti da Lukač i Višković u talu sa jaranom iz Sarajeva "mažnjavaju" nekih tri miliona maraka nezakonite koristi stečene sklapanjem štetnog posla. Ukoliko je nekom nejasno - evo i konkretnih dokaza.
Ponovo postavljam fotografiju meloprodajnih cijena identičnih vozila preuzetih sa sajta "Porsche leasing" d.o.o. Sarajevo, a pored su napisane cijene po kojima je Lukač vozila iznajmio. Vidite da je iznajmljivanje plaćano za preko deset hiljada (10 000) maraka po vozilu u odnosu na maloprodajnu cijelu. Dakle, 100 vozila puta 10 000 maraka iznosi MILION maraka.
Sa pozicije sarajevske firme računajte da su "na komad" prodali stotinu vozila, bez ikakvog popusta na količinu, a gdje se pod "specijalnim dodacima" podrazumijevalo četiri zvučnika (šta i "Jugo" ima u osnovnom paketu). Cijene sa gornje fotografije predstavljene su bez PDV-a, koji je prije prve registracije trebao platiti "Porsche leasing", a po konačnim računima i to je palo na teret građana Srpske. Baš kao što znamo kome u korist idu kasko osiguranje, servisiranje vozila i zamjena guma, a kakvi su dodatno plaćeni bar 1,1, milion maraka.
Nismo djeca: ovakav ugovor ministar će sklopiti samo ukoliko mu druga ugovorna strana vrati milion maraka zarađenih bez ikakvog truda i rizika. Čak i da je sarajevski iznajmljivač izvukao koju stotinu hiljada maraka (uz maržu) ostaje mu interes da za ovakav posao ministru vrati okrugao MILION maraka. Govorim samo o sklapanju posla, odnosno o prvoj fazi spornog kriminala!
Naredna dimenzija muljaže, ponavljam, proizilazi iz činjenice da "Porsche leasing" nakon četiri godine dobija nazad stotinu vozila sa prosječnom vrijednišću od po najmanje 20 000 maraka. Dakle, eto im novih dva miliona profita bez truda i rizika. Imaju li računa ministra Lukača počastiti sa još MILION maraka?! Da se oni zadovolje sa svojim miliončetom?!
Prednje ističem sa pozicije eventualnog čekanja na strani
zastupnika "Porsche leasing" dok se kompletna muljaža ne realizuje i
naplati, ali to u ovdašnjim prilikama ide bitno drugačije. Lova se uzima odmah
i "na komad", a koliko je Lukač doista uzeo trebali bi ispitati
nadležni istražni organi. Ovim dolazimo i do ključnog pitanja ove objave: zašto
bi premijer Višković svom ministru dozvolio sklapanje ovog po Republiku Srpsku
nesporno štetnog posla?!
Bez Viškovićeve formalne saglasnosti Lukač nije mogao zaključiti takav štetan ugovor. Opet kažem: nismo djeca. Još kako je Radovan Višković uzeo svoj dio tala iz ovog kriminala! Pitanje je samo: koliki je njegov udio? To opet zavisi od broja moćnika koji su učestvovali u opisanom kriminalu, kao i od niza drugih faktora, a kojima ćemo se svakako baviti u narednom periodu.
Na kraju moram pomenuti još jednu dimenziju ove teme, a to
je činjenica da sam zbog javnog ukazivanja na ovaj kriminal nezakonito
disciplinski gonjen i kažnjen. Zamislite, ministar Dragan Lukač donio je
rješenje o mom disciplinskom (novčanom) kažnjavanju zato što sam ukazivao na
njegov kriminal, odnosno kako je još jednom opljačkao "voljenu" Republiku
Srpsku.
Samo u Srpskoj je moguće da ministar kažnjava osobe koje
ukazuju na njegovu korupciju, iliti uzbunjuju javnost povodom kriminala kakav
je ministar direktno počinio. Očigledno da ovaj "magistar pravnih
nauka" još uvijek nije naučio elementarne postulate obaveznog izuzeća.
Nigdje na svijetu u postupku povodom nečijeg kriminala ili korupcije ne može učestvovati onaj na čiju inkriminisanost se ukazuje, a najmanje takav može kažnjavati. Važi i za disciplinske postupke, da ne ulazimo u domen međunarodnih konvencija koje štite prava prijavitelja korupcije i uzbunjivača povodom korupcije.
No, po ko zna koji puta Lukač je upao u zamku sopstvenog neznanja, a ovom prilikom uvukao je i Radovana Viškovića. Lukač u rješenju u izricanju novčane kazne tvrdi da sam iznosio neistine vezano za Viškovića i njega kada je ova sporna javna nabavka u pitanju. Odlično, sad imam pravo na dokazivanje vjerodostojnosti mojih navoda, šta podrazumjeva i pravo na uvid u kompletnu dokumentaciju vezanu za iznajmljivanje 102 Škode-oktavije.
Narednih dana Višković i Lukač mogu se nadati mom zahtjevu za pristup dokumentima i spisima oko ovog "posla" i to zbog prava da u daljim žalbenim i sudskim postupcima dokazujem vjerodostojnost navoda zbog kojih sam kažnjen. Lukač je svojim rješenjem odredio pravnu kvalifikaciju, dao činjenični opis, utvrdio moju odgovornost i izrekao sankciju, a samo na bazi njegove proizvoljne ocjene da sam objavio "izmišljene činjenice".
Pravo kao praktična i naučna disciplina ne poznaje termin "izmišljene činjenice", pa nešto kontam da ga predložim za Nobelovu ili kakvu drugu prestužnu nagradu zbog doprinosa razvoja društvenih nauka. Vjerovali ili ne, jednostavnije je načiniti atomsku bombu, negoli objasniti termin "izmišljena činjenica". Ukoliko je nešto izmišljeno (lažno) ne može imati status činjenice, a činjenice su opet nespojive sa izmišljotinama, no takve misaone konstrukcije su očigledno iznad nivoa retarda poput Daragana Lukača.
Elem, mnogo je vjerovatnije da će Tužilaštvo BiH morati dati svoj "doprinos" ovom pitanju. Znate, ovaj kriminal i njegovi počinioci zahvataju oba entiteta, a kada su takva krivična djela u pitanju nadležnost je isključivo dodjeljena Tužilaštvu BiH. Javno dostupni podaci koje sam dosad prikupio dovoljan su pravni osnov za podnošenje krivične pirijave protiv Lukača, Viškovića i potpisnika ugovora sa strane "Porsche leasing" zbog više krivičnih djela, a onda mi i tužilaštvo mora omogućiti uvid u dokumentaciju radi preciziranja krimena koji prijavljujem.
Znači, naći ću načina da se i lično pozabavim dokumentacijom sačinjenom povodom ovog lopovluka, a ponajviše iz razloga mog pozamašnog iskustva u dokazivanju krivičnih djela na bazi pregledanja spisa i pismenih dokaza. Uostalom, kao savjestan građanin imam pravo prijaviti krivično djelo, a znam i kako se nadalje pozicionirati u istrazi i radnjama dokazivanja. Posebno kada je u pitanju Viškovićeva krivična odgovornost.
Primjedbe
Objavi komentar