NISU SVI ISTI: Zašto Stanivuković ne podržava sankcije Dodiku?!
Objavljujem prevod Bajdenovih odluka iz kojih javnost možda shvati suštinu otpora Stanivukovića prema sankcijama Dodiku i drugim političarima. Uostalom, zašto bi Stanivuković svoju politiku podređivao dokazanim promašajima američke diplomatije?
U javnom diskursu ex-Yu regona povela se žestoka polemika oko izjava mladog banjalučkog gradonačelnika da se protivi uvođenju sankcija Miloradu Dodiku i drugim političarima, teme koja ovdašnju javnost intrigira posljednjih pola godine. Mnoštvo komentara je na fonu "ucjenjenosti" Stanivukovića snimkama lascativnog sadržaja. Provjerio sam i utvrdio da takvih sadržaja - NEMA! Zato se vraćamo na suštinu političkih dešavanja.
Mogao je Stanivuković mnogo jasnije saopštiti javnosti da on naprosto nije Milorad Dodik, te da mu političke pobjede na NATO tenkovima i sankcionisanju oponenata nisu prihvatljive kao modus djelovanja. No, pošto je pozvao na dogovor nosioce izvršne vlasti na entitetkom nivou takvo nesvrsishodno zaoštravanje odnosa nije mu potrebno. Sa druge strane prilično jasno je objasnio kakve društvene promjene zastupa i da su izbori za njega jedini prihvatljiv način dostizanja vlasti.
Stanivuković je dobrano politički sazreo i to najbolje vidimo iz taktiziranja na ovim vrelim i turobnim temama. Uostalom, Srbima nije nužno ponavljati kakve nepravde su u ranijem periodu produkovale sankcije i nezakonitosti visokih predstavnika. Na donjoj fotografiji vidite posljedice onoga šta je činio Pedi Ešdaun, kom je neko u Sarajevu smatrao da treba podići spomenik. Iz te vizure treba tumačiti promišljanja ovog mladog srpskog političara.
SPOMENIK EŠDAUNU U SARAJEVU |
Ispod teksta prezentujem prevode tri dokumenta predsjednika Bajdena od 08.06.2021. godine, konkretno: izjavu o presudi Ratku Mladiću i sadržaj kontraverznih sankcija koje su indukovale političku krizu u BiH i regionu. Trećim dokumentom Bajden je produžio predsjednički zakon iz 2001. godine na kom je Pedi Ešdaun zasnivao tiraniju čije posljedice možete pročitati sa gornje fotografije.
Brutalnim progonom nosilaca političke i instuticionalne moći Republike Srpske visoki predstavnik Ešdaun omogućio je Dodikov povratak na vlast i oko toga bar ne bi smjelo biti dilema. Iz te vizure Stanivuković nastoji pokazati da nisu svi isti, odnosno da on nije Milorad Dodik. Sa druge strane znamo kakve štete po Republiku Srpsku je produkovalo višedecenijsko pravno nasilje međunarodnog faktora i da to zasigurno nije put pozitivnih promjena entiteta i države.
Vratimo se na aktuelnu situaciju. Draško Stanivuković odlično shvata u kakve probleme se zaplela angloamerička spoljna politika prema Balkanu, a šta sam sublimirao tekstom DODIK (NE) J**E BAJDENA: Na šta se srozala američka "buldožer" diplomatija?! i brojnim vezanim tumačenjima. Umjesto najavljenog "kraja" Dodikove vladavine vidimo tek okupljanje snaga pokušaja njegovog budućeg rušenja. Neki u tome vide priliku postizanja vlastitih ciljeva, dok oni mudriji izbjegavaju biti novi "Naivni Dodik" i fokusirani su na unutaršnje kvalitativne promjene. Imaju političku viziju.
Elem, aktuelnu problematiku najbolje objašnjavaju odluke predsjednika Bajdena od 08.06.2021. godine, čije prevode ekskluzivno objavljujem u nastavku teksta. Prvi dokument je Bjdenova izjava podrške pravosnažnom osuđivanju Ratka Mladića i uopšte radu haškog Tribunala. Američki predsjednik simbolički je za ovu presudu i svoju izjavu vezao je Izvršnu narednu o sankcijama i Odluku o produženju vanrednog stanja. Govorimo o setu odluka predsjednika kao oblika prijetnji svima koji se drznu postupke Mladića ili dešavanja u Srebrenici tumačiti drugačije od establišmenta Sjedinjenih Država.
Od Dodika je uslijedio odgovor kakvom se, bar po mom uvjerenju, Bajden nije nadao. Nakon i povodom ovih dokumenata Dodik zaoštrava retoriku i ciljno radi suprotno Bajdenovim "zakonima", baš oko uloge Mladića i Karadžića, te zastrašujućih srebreničkih zločina. Sasvim očekivano jer su ovim dokumentima njemu samo produžene ranije uvedene sankcije - nešto sa čim je tavorio već nekoliko godina.
Takvim svojim ponašanjem bukvalno je iznjedrio "zakon" Valentina Incka i sva kasnije opšteznana dešavanja. Zato pola godine javno tvrdim da se Dodik rukovodi ličnim interesima i sve je podredio svojoj borbi protiv planova okončanja njegove vladavine. I da je vješto izmanipulisao poslovično nesposobnu opoziciju Republike Srpske.
Ključ dešavanja počiva u Bajdenovom polugodišnjem odugovlačenju objavljivanja novog spiska osoba iz Srpske na koje se sankcije iz juna tekuće godine odnose. Kako sam više puta nagovještavao esencija problema proizilazi iz mogućnosti da su Dodikova djeca našla se na tom spisku, te petnaestak najbližih saradnika. Sad vidite šta je Bajden odlučio prije pola godine, a znate da spisak sankcionisanih iz nekog razloga nije objelodanjen. Kako rekoh u više objava: Bajden strahuje od reakcije predsjednika Putina, čiju saglasnost još uvijek nije dobio.
Iz prevoda trećeg dokumenta vidite paradoks američke spoljne politike i budalasta promišljanja oko potreba sankcionisanja zapadnobalkanskih političara. Bajden svojom odlukom produžava trajanje "vanrednog stanja" na Balkanu uvedenog 2001. godine. Nakon okončanja ratova i izručenja Miloševića, kada su Srbijom vladala potrčka "trećeg pomoćnika četvrtog zamjenika" atašea zapadnih ambasada, situacija je oglašena ugrožavajućom po američke spoljne interese. Samo zato što je njihov "dašak" Dodik izgubio izbore. Eto, Ešdaun je uradio šta jeste i vratio na vlast Dodika, no i to se pokazalo kao politički promašaj.
Znači, Dodik je odmah po objavljivanju spornih dokumenata započeo sa provociranjem sankcija, time produkovao Inckov zakon, da bi u konačnici postigao željeni cilj - odlaganje primjene sankcija. Sopstveni poraz Bajden je pokazao time što njegovi "specijalni" i ini izaslanici pregovaraju sa Dodikom, šta prema odredbama ovih i vezanih propisa ne bi smjeli. Umjesto najavljenog okončanja vladavine vidimo da angloamerička diplomatija tek okuplja snage za unutrašnji puč protiv Dodika.
Neki domaći političari već su iskazali spremnost na saradnju, pojedini se nadaju koristi od sankcija, a rijetki izražavaju jasno protivljenje. Poučeni ranijim iskustvima možemo pretpostaviti da isti centri moći koji su na vlast doveli Dodika teško da će kao njegovog nasljednika pozicionirati nekog boljeg i odgovornijeg. Indijska poslovica kaže: "Uvijek može biti gore". Iz te vizure Stanivuković tumači aktuelna dešavanja i iznosi ovakve stavove. Povukao je i neke druge poteze koji ovog momenta nisu za objelodanjivanje.
Kako god, Draško Stanivuković pokazao je to političko sazrijevanje kakvo često pominje u medijima, dok taktiziranja na unutrašnjem planu još bolje to dokazuju. Vidite javna provaljivanja pojedinaca oko kandidatura za najviše inokosne funkcije, te kako dva jedina višestruko dokazana izborna pobjednika, Stanivuković i Miličević, čekaju pravo vrijeme za takva pitanja. Na primjeru izbora za gradonačelnika Banjaluke JEDINI sam procjenio Stanivukovićevu ubjedljivu pobjedu i objasnio ključ uspjeha - pridobijanje širokih građanskih masa za političke promjene. Potom sam na tom primjeru objasnio greške kampanje ponovljenih izbora gradonačelnika Prijedora, stvari kakve čelnici opozicije očigledno nisu shvatili. I prošli su kako jesu.
U nastavku teksta možete pročitati prevode izjava i odluka predsjednika Bajdena koje su pokrenule Dodikovu "reakciju" i zemlju i region dovele u ozbiljnu političku krizu. Dodiku ovo nisu prve sankcije i nagovještaji smjena tako da smo njegove poteze mogli pretpostaviti, ali da se američki predsjednik javno blamira silama zapada ne odgovara. Iskreno, američki predsjednici poslovično su poznati po blamovima, ali rijetki u svijetu od toga prave "politike". Sa druge strane Stanivuković polako prerasta u državnika i to najbolje pokazuje stavom da nema namjeru nadomještati slabosti tuđih i davno prevaziđenih nakaradnih politika.
SADRŽAJ DOKUMANATA:
DOKUMENT 1.
BIJELA KUĆA,
8. juna 2021.
Izjava predsjednika povodom potvrđivanja osuđujuće presude Ratku Mladiću
IZJAVE I SAOPŠTENJE
Prije skoro dvadeset i šest godina, Ratko Mladić je naredio pogubljenje po prijekom postupku oko 8.000 nenaoružanih muškaraca i dječaka u Srebrenici. Vodio je i brutalnu višegodišnju opsadu Sarajeva i bio odgovoran za mnoge druge zločine. Međunarodni rezidualni mehanizam Ujedinjenih nacija za krivične sudove u Hagu potvrdio je danas njegovu osudu za genocid, zločine protiv čovječnosti i ratne zločine. Ova istorijska presuda pokazuje da će oni koji počine užasne zločine odgovarati. To također jača našu zajedničku odlučnost da spriječimo buduće zločine bilo gdje u svijetu.
Sjedinjene Države su pomogle u vođenju međunarodnih napora da se okončaju zločini u Bosni i Hercegovini, da se privedu pravdi oni koji su počinili zločine tamo i u drugim dijelovima bivše Jugoslavije, te da se uspostavi trajni mir u toj zemlji i širem regionu. Zahvalni smo na neumornom radu tribunala UN-a u protekle dvije decenije na predmetima vezanim za sukob na Balkanu i svima onima čija je posvećenost omogućila ovu presudu.
Pravda i pomirenje su temelj mira i stabilnosti za budućnost, a današnja odluka je i važna potvrda da je to moguće. Iskreno se nadam da će lideri u regionu poštovati ovu presudu i pojačati njen značaj za vladavinu prava.
Moje današnje misli su sa svim
preživjelim porodicama mnogih žrtava Mladićevih zločina. Nikada ne možemo
izbrisati tragediju njihove smrti, ali nadam se da će današnja presuda pružiti
utjehu svima onima koji tuguju.
_______________________________
Izvršna naredba o blokiranju imovine i suspenziji ulaska u Sjedinjene Države određenih osoba koje doprinose destabilizirajućem stanju na Zapadnom Balkanu
8. juna 2021.
PREDSJEDNIČKE AKCIJE
Od ovlasti koje su mi date kao predsjedniku Ustavom i zakonima Sjedinjenih Američkih Država, uključujući Međunarodni zakon o ekonomskim ovlastima u vanrednim situacijama (50 USC 1701 i dalje) (IEPA), Nacionalni zakon o vanrednim situacijama (50 USC 1601 et seq. .) (NEA), član 212(f) Zakona o imigraciji i državljanstvu iz 1952. (8 USC 1182(f)), i odjeljak 301 naslova 3, Kodeks Sjedinjenih Država,
Ja, JOSEPH R.
BIDEN JR., predsjednik Sjedinjenih Američkih Država, ovim proširujem opseg
nacionalnog vanrednog stanja proglašenog Izvršnom naredbom 13219 od 26. juna
2001. (Blokiranje imovine osoba koje prijete međunarodnim stabilizacijskim
naporima na Zapadnom Balkanu) 13304 od 28. maja 2003. godine (Prestanak
vanrednog stanja u odnosu na Jugoslaviju i izmjena Naredbe br. 13219 od
26.06.2001.) kojom se utvrđuje da je stanje na području bivše Socijalističke
Federativne Republike Jugoslavije i Republika Albanija (Zapadni Balkan), u
protekle dvije decenije, uključujući podrivanje poslijeratnih sporazuma i
institucija nakon raspada bivše Socijalističke Federativne Republike
Jugoslavije, kao i raširenu korupciju u različitim vladama i institucijama na
Zapadu Balkan, zastoji napreduju ka efikasnoj i demokratskoj upravi i punoj
integraciji u transatlantske institucije, i time konstituišu neobična i
izuzetna prijetnja nacionalnoj sigurnosti i vanjskoj politici Sjedinjenih
Država.
Shodno tome, ovim naređujem:
Odjeljak 1.
(a) Sva imovina i interesi u imovini koji se nalaze u Sjedinjenim Državama, koji u nastavku dolaze unutar Sjedinjenih Država, ili koji su ili budu u posjedu ili kontroli bilo koje osobe iz Sjedinjenih Država od sljedećih osoba su blokirani i ne može se prenositi, plaćati, izvoziti, povlačiti ili na drugi način trgovati: bilo kojoj osobi koju odredi Sekretar trezora, u konsultaciji sa državnim sekretarom:
(I) da bude odgovoran ili saučesnik, ili da je direktno ili indirektno uključen u radnje ili politike koje ugrožavaju mir, sigurnost, stabilnost ili teritorijalni integritet bilo koje oblasti ili države na Zapadnom Balkanu;
(II) da bude odgovoran ili saučesnik, ili da se direktno ili indirektno angažuje u akcijama ili politikama koje potkopavaju demokratske procese ili institucije na Zapadnom Balkanu;
(III) da bude odgovoran ili saučesnik, ili da je direktno ili indirektno uključen u kršenje ili djelo koje je ometalo ili prijetilo provedbi bilo kojeg sporazuma ili okvira o regionalnoj sigurnosti, miru, saradnji ili međusobnom priznavanju ili mehanizam odgovornosti koji se odnosi na zapadni Balkan, uključujući Prespanski sporazum iz 2018. godine; Ohridski okvirni sporazum iz 2001; Rezolucija Vijeća sigurnosti Ujedinjenih naroda 1244; Dejtonski sporazum; ili zaključke Vijeća za implementaciju mira održane u Londonu u decembru 1995., uključujući odluke ili zaključke Visokog predstavnika, Vijeća za implementaciju mira ili njegovog Upravnog odbora; ili Međunarodni krivični sud za bivšu Jugoslaviju, ili, u odnosu na bivšu Jugoslaviju, Međunarodni rezidualni mehanizam za krivične sudove;
(IV) da bude odgovoran ili saučesnik, ili da je direktno ili indirektno uključen u ozbiljno kršenje ljudskih prava na Zapadnom Balkanu;
(V) biti odgovoran ili saučesnik, ili direktno ili indirektno uključen u korupciju u vezi sa Zapadnim Balkanom, uključujući korupciju od strane, u ime ili na drugi način povezanu sa vladom na Zapadnom Balkanu, ili trenutnim ili bivši državni službenik na bilo kom nivou vlasti na Zapadnom Balkanu, kao što je pronevjera javne imovine, eksproprijacija privatne imovine za ličnu korist ili političke svrhe, ili podmićivanje;
(VI) da je materijalno pomogao, sponzorisao ili pružio finansijsku, materijalnu ili tehnološku podršku ili robu ili usluge bilo kojoj osobi čija su imovina i interesi u imovini blokirani u skladu sa ovom naredbom; ili
(VII) da su u vlasništvu ili pod kontrolom, ili da su djelovali ili navodno djelovali za ili u ime, direktno ili indirektno, bilo koje osobe čija su imovina i interesi u imovini blokirani u skladu sa ovom naredbom.
(b) Zabrane iz pododjeljka (a) ovog odjeljka primjenjuju se osim u mjeri predviđenoj statutima, ili propisima, naredbama, direktivama ili licencama koje se mogu izdati u skladu s ovom naredbom, i bez obzira na bilo koji zaključen ugovor ili bilo koju licencu ili dozvole izdate prije datuma ove naredbe.
Odjeljak 2.
Zabrane u
odjeljku 1 ove naredbe uključuju:
(a) davanje bilo kakvog doprinosa ili
pružanje sredstava, dobara ili usluga od strane, ili u korist bilo koje osobe
čija su imovina i interesi u imovini blokirani u skladu sa ovom naredbom; i
(b) prijem bilo kakvog doprinosa ili pružanja sredstava, robe ili usluga od bilo koje takve osobe.
Odjeljak 3.
Ovim utvrđujem da donacije tipova artikala navedenih u odjeljku 203(b)(2) IEEPA (50 USC 1702(b)(2)) od strane, ili u korist bilo koje osobe čije imovina i interesi u imovini su blokirani u skladu s odjeljkom 1(a) ove naredbe bi ozbiljno ugrozilo moju sposobnost da se nosim sa vanrednim stanjem na nacionalnom nivou proglašenom Izvršnom naredbom 13219, izmijenjenom Izvršnom naredbom 13304 i proširenom ovom naredbom, i ja ovim zabranjuju takve donacije kako je predviđeno članom 1. ove naredbe.
Odjeljak 4.
(a)
Neograničeni ulazak imigranata i neimigranta u Sjedinjene Države nedržavljana
za koje je utvrđeno da ispunjavaju jedan ili više kriterija iz odjeljka l(a)
ove naredbe bio bi štetan po interese Sjedinjenih Država, a ulazak takve osobe
u Sjedinjene Države, kao imigranti ili neimigranti, se ovim suspenduje, osim
kada državni sekretar ili sekretar za unutrašnju sigurnost, prema potrebi,
utvrdi da ulazak te osobe ne bi bio u suprotnosti s interesima Sjedinjenih
Država, uključujući kada državni sekretar ili sekretar za unutrašnju
bezbjednost, prema potrebi, tako utvrdi, na osnovu preporuke državnog tužioca,
da bi ulazak te osobe doprinio ostvarivanju važnih ciljeva za provođenje zakona
Sjedinjenih Država.
(b) Državni sekretar će primijeniti ovu
naredbu kako se primjenjuje na vize u skladu sa procedurama koje državni
sekretar, u konsultaciji sa sekretarom za unutrašnju sigurnost, može utvrditi.
(c) Sekretar za unutrašnju bezbednost će
primeniti ovu naredbu kako se primenjuje na ulazak nedržavljana u skladu sa
procedurama koje može da uspostavi sekretar za unutrašnju bezbednost, u
konsultaciji sa državnim sekretarom.
(d) S takvim osobama će se ovaj odjeljak tretirati na isti način kao i osobe obuhvaćene odjeljkom 1 Proklamacije 8693 od 24. jula 2011. (Obustava ulaska stranaca koji su podložni zabranama putovanja Vijeća sigurnosti Ujedinjenih nacija i sankcijama Međunarodnog zakona o vanrednim ekonomskim ovlastima ).
Odjeljak 5.
(a) Zabranjena je svaka transakcija koja izbjegava, ima svrhu izbjegavanja, uzrokuje kršenje ili pokušava prekršiti bilo koju od zabrana navedenih u ovoj naredbi.
(b) Zabranjena je svaka zavjera stvorena radi kršenja bilo koje od zabrana navedenih u ovoj naredbi.
Odjeljak 6.
Za potrebe ove naredbe:
(a) izraz “entitet” označava partnerstvo, udruženje, trust, zajedničko ulaganje, korporaciju, grupu, podgrupu ili drugu organizaciju;
(b) izraz “nedržavljanin” označava svaku osobu koja nije državljanin ili nedržavljanin Sjedinjenih Država;
(c) izraz “osoba” označava pojedinca ili entitet; i
(d) izraz “osoba Sjedinjenih Država” označava bilo kojeg državljanina Sjedinjenih Država, zakonitog stalnog boravka, entiteta organiziranog prema zakonima Sjedinjenih Država ili bilo koje jurisdikcije u Sjedinjenim Državama (uključujući strane podružnice), ili bilo koju osobu u Sjedinjenim Državama.
Odjeljak 7.
Za one osobe čija je imovina i interesi u imovini blokirani u skladu sa ovom naredbom, a koja bi mogla imati ustavno prisustvo u Sjedinjenim Državama, smatram da zbog mogućnosti trenutnog prijenosa sredstava ili druge imovine, takve osobe prethodno moraju obavijestiti o mjerama poduzeti u skladu sa ovom naredbom učinilo bi te mjere nedjelotvornim. Stoga utvrđujem da ove mjere budu efikasne u rješavanju vanrednog stanja na nacionalnom nivou objavljenom u Izvršnoj naredbi 13219, izmijenjenoj Izvršnom naredbom 13304 i proširenoj ovom naredbom, nije potrebno prethodno obavještenje o popisu ili odluci donesenoj u skladu s ovim red.
Odjeljak 8.
Sekretar trezora, u konsultaciji sa državnim sekretarom, ovim je ovlašten da preduzme takve radnje, uključujući objavljivanje pravila i propisa, i da koristi sva ovlaštenja koja je predsjedniku dodijelila IEEPA koja mogu biti neophodna za provođenje svrhe ove naredbe. Sekretar trezora može, u skladu sa važećim zakonom, ponovo delegirati bilo koju od ovih funkcija unutar Odjeljenja za trezor. Sva izvršna odeljenja i agencije Sjedinjenih Država će preduzeti sve odgovarajuće mere u okviru svojih ovlašćenja da sprovedu ovu naredbu.
Odjeljak 9.
Ništa u ovoj naredbi ne zabranjuje transakcije za obavljanje službenih poslova Savezne vlade od strane zaposlenih, korisnika grantova ili izvođača radova.
Odjeljak 10.
(a) Ništa u ovoj naredbi neće se tumačiti da narušava ili na drugi način utiče na:
(I) ovlaštenja koja su zakonom data izvršnom odjeljenju ili agenciji, ili njihovom šefu; ili
(II) funkcije direktora Kancelarije za upravljanje i budžet u vezi sa budžetskim, administrativnim ili zakonskim prijedlozima.
(b) Ova naredba će se implementirati u skladu sa važećim zakonom i u zavisnosti od raspoloživih aproprijacija.
(c) Ova naredba nije namijenjena i ne stvara bilo kakvo pravo ili korist, materijalno ili proceduralno, provedivo po zakonu ili pravično od strane bilo koje strane protiv Sjedinjenih Država, njihovih odjela, agencija ili entiteta, njihovih službenika, zaposlenika , agenti ili bilo koja druga osoba.
JOSEPH R. BIDEN JR.
BIJELA KUĆA,
8. juna 2021.
______________________________
Obavještenje o nastavku vanrednog
stanja u zemlji u vezi sa zapadnim Balkanom
08. JUNI 2021
PREDSJEDNIČKE AKCIJE
Dana 26. juna 2001. godine, izvršnom naredbom 13219, predsjednik je proglasio nacionalnu vanrednu situaciju u vezi sa Zapadnim Balkanom u skladu sa Međunarodnim zakonom o ekonomskim ovlastima u vanrednim situacijama (50 USC 1701 i dalje) kako bi se suočio s neobičnom i izvanrednom prijetnjom nacionalnom bezbjednosna i vanjska politika Sjedinjenih Država koju čine radnje osoba koje su uključene u, ili pomažu, sponzoriraju ili podržavaju, (I) ekstremističko nasilje u bivšoj Republici Makedoniji (koja je sada Republika Sjeverna Makedonija) i drugdje u region Zapadnog Balkana, ili (II) djela koja opstruiraju implementaciju Dejtonskog sporazuma u Bosni ili Rezoluciju 1244 Vijeća sigurnosti Ujedinjenih nacija od 10. juna 1999. na Kosovu. Predsednik je naknadno izmenio tu naredbu Izvršnom naredbom 13304 od 28. maja 2003. godine, kako bi se preduzeli dodatni koraci u vezi sa određenim radnjama koje ometaju sprovođenje, između ostalog, Ohridskog okvirnog sporazuma iz 2001. godine koji se odnosi na Makedoniju.
Radnje osoba koje ugrožavaju mir i međunarodne stabilizacijske napore na Zapadnom Balkanu, uključujući akte ekstremističkog nasilja i opstrukcionističke aktivnosti, i dalje predstavljaju neobičnu i izuzetnu prijetnju nacionalnoj sigurnosti i vanjskoj politici Sjedinjenih Država. Iz tog razloga, nacionalna vanredna situacija proglašena 26. juna 2001. mora nastaviti da važi nakon 26. juna 2021. Stoga, u skladu sa članom 202(d) Nacionalnog zakona o vanrednim situacijama (50 USC 1622(d)), ja sam nastavljajući na godinu dana vanredno stanje na nacionalnom nivou proglašeno u odnosu na zapadni Balkan Izvršnom naredbom 13219.
Ovo obaveštenje će biti objavljeno u Saveznom registru i prosleđeno Kongresu.
JOSEPH R. BIDEN JR.
BIJELA KUĆA,
Ovaj autor nikako da shvati da je postalo smijesno - koliko preofirno pise za jednu stranu
OdgovoriIzbrišiLjudi, svako čita sta hoće i koliko hoće. Moj tekst nije predug, a prwvode odluka postavio sam za one koje to zanima, ali i da taj materijal ostane zabilježen za neke buduće pottebe. Ja na svojim blogovima neke teme obradio sam do veličine knjiga od par stotina stranica i moguće da nekoliko kniga objavim kako bi to sacuvao u tom formatu. Inače, sve sta sam napisao ostaje dostupno za javnu upotrebu i poslije mene. Kako ja mnogo čitam tako računam da će neko za sta znam koliko vremena proucavati ovo moje radi shvatanja danasnjeg vremena. I danas se mogu pohvaliti da kredibilni strucnjaci u svojim stručnim radovima pozivaju se na navode mog bloga, a sta je u struci rijetkost. Znam jer sam i sam objabljivao stručne radove i učestvovao u naučnim projektima.
Izbriši